Tuesday, January 17, 2012

Noe å skylde på? Sosiale medier eller tanketørke?

[sosiale medier er medier (kanaler eller plattformer) som ved hjelp av internett eller webbasert teknologi, åpner for interaksjon mellom to eller flere mennesker (brukere).Kilde: Wikipedia]
De som kjenner meg vet at jeg til tider er litt overaktiv på ulike sosiale medier. Facebook, Twitter, Gaysir, gmailchat, msn, Linkedin, Tumblr, Skype, IKEA-chatten, SAS-chatten, Bergen kommune sin chat og siste tilskudd Wordfeud. Dette har ført til at jeg har blitt dårligere til å blogge. Det skyldes imidlertid også en mangel på inspirasjon. Tidligere var bussen min tenketank, men i det siste har all min oppmerksomhet gått til musikken.

Jeg har imidlertid planer fremover. Melodi Grand Prix, Oscar-utdelingen og kanskje til og med noe politisk. Jeg vurderte en stund om jeg skulle lage nyttårsforsetter, men så klarte jeg heller ikke å finne noen forsetter. Kunne selvsagt hatt som forsett at jeg skal blogge mer, se minst tre filmer på kino pr mnd eller lese flere bøker. Men det gjorde jeg altså ikke. 

Jeg har også vurdert om jeg skal begynne å fortelle mer om filmene jeg ser. Feks kunne jeg fortalt om hvor fantastisk "Captain America" er, eller hvor positivt overrasket jeg ble over "Thor". Videre her kunne jeg skrevet langt og lenger enn langt om hvor fabelaktig Kenneth Branagh er. Og så trukket inn "Love's labours lost" og snakket videre om Shakespear. Dette ville naturlig ført meg til teater, og så skulle jeg fortalt om hvilke stykker jeg må se på DNS i år. Og at jeg synes det er veldig synd at Riksteateret ikke kommer til Hordaland med "A Dance Tribute to Ping Pong", og det ville naturligvis fått meg til å tenke på "A Dance Tribute to the Art of Football". På operaen, i Oslo. Og Oslo kunne jeg skrevet mye om. OsLove. <3  Antagelig ville jeg begynt å tenke på Inger Marie og Astrup Fearnley, før jeg kom på at det har jeg allerede blogga om. Derfor ville jeg tenkt videre på Filmens hus, og hvor dumt det er at Filmbutikken ikke er som før. Heldigvis har de fremdeles kortfilmer og norske produksjoner der, og da ville jeg fått lyst til å se noen kortfilmer. Kanskje jeg ville fortelle om den gangen jeg var på Ringen kino helt alene og så kortfilmer, og blant annet fikk meg meg "Skallamann". Der spilte jo Frank Kjosås, som også spilte Peter Pan på Det Norske Teater. Peter Pan ville ført meg til London, Ingvild og deretter hadde veien vært veldig kort til "Tut og kjør".

Jepp! Dette er kanskje grunnen til at jeg ikke blogger for tiden. Mange korte glimt, assosiasjoner og uinteressante tanker. Da er det mye enklere med feks Twitter, som krever kun 160 tegn av meg. Ikke så mye en gang! Men hvem vet. Kanskje inspirasjonen kommer tilbake. Kanskje jeg snart blogger litt om ordentlige ting.

Og det er lov å komme med ønsker. Hva vil DU at jeg skal blogge om?

No comments: